"Українська залізниця" повинна розробити стратегію з оптимізації та зменшення витрат, щоб зберегти клієнтську базу, - НАДПУ.

Через зростання тарифу на залізничні вантажні перевезення впродовж останніх років, Укрзалізниця втратила багатьох клієнтів, які перейшли на автодоставку продукції. Тому замість того, аби черговий раз підвищувати свої тарифи, компанії варто виробити план з оптимізації та скорочення витрат, які останнім часом значно роздулися. Про це заявила виконавча директорка Національної Асоціації добувної промисловості України (НАДПУ) Ксенія Оринчак, коментуючи намір УЗ підвищити тариф на вантажні перевезення.

"У 2022 році тарифи зросли на 70%. Тепер планується нове підвищення на 10-15%. Це призведе до того, що вантажі з Укрзалізниці перемістяться на автодороги, оскільки це буде економічно вигідніше. Підприємці завжди прагнуть знайти способи знизити витрати на логістику, електроенергію або дизель," – пояснює експерт.

Вона акцентувала увагу на тому, що чергове зростання тарифу змусить бізнес відкласти всі інвестиційні проєкти, оскільки фінансів для "зеленої" трансформації більше не залишиться.

Проста арифметика показує, що лише підвищення вантажного тарифу становить 80-85%. Це питання логістики. Додаємо сюди витрати на електроенергію, тарифи, збільшення акцизів на паливо. Для бізнесу це означає зупинку всіх планів. Водночас Україна має зобов'язання перед ЄС щодо переходу на екологічні технології. Нам потрібні кошти для входження у період трансформації. Але як підприємства можуть думати про зелений перехід, якщо їм ставлять червоне світло? "Вони зупиняться", - зауважила Оринчак.

Вона висловила думку, що замість збільшення тарифів, керівництво повинно працювати над підвищенням ефективності роботи залізничної монополії та зменшенням витрат, які суттєво зросли за минулий рік.

Основний фінансовий тягар для Укрзалізниці створюють не вантажні перевезення, рентабельність яких у 2023 році сягнула 27%, а пасажирські перевезення, збитки від яких у 2024 році можуть досягти 20 мільярдів гривень. Однак ми не спостерігаємо чіткого плану з оптимізації витрат, підвищення продуктивності праці та розвитку вантажної бази Укрзалізниці, - підсумувала Оринчак.

Як стало відомо, очільник УЗ Євген Лященко анонсував чергове підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення, попри те, що компанія зараз демонструє прибуток у 3,1 мільярда гривень.

Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine) висловив занепокоєння щодо підвищення тарифів, зазначивши, що це може негативно вплинути на промисловий сектор і знизити обсяги експортних надходжень. Водночас, збитковість Укрзалізниці спричинена не стільки вантажними перевезеннями, скільки постійним зростанням витрат компанії та неефективністю управлінського складу.

Related posts