Росія активізує удари по портовій інфраструктурі.
Мета цих атак - зниження нашого експортного потенціалу. Мова про свідоме провокування продовольчої кризи у тих частинах світу, які прямо залежать від постачання українського зерна.
Російська Федерація активізувала свої удари по портовій інфраструктурі України. Основними мішенями для агресора стали цивільні судна та склади з зерном. Про це в четвер, 10 жовтня, повідомив міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.
Він підкреслив, що основна мета цих атак полягає у зменшенні нашого експортного потенціалу. Йдеться про навмисне створення продовольчої кризи в регіонах, які безпосередньо залежать від імпорту українського зерна.
Основними цілями ворожих атак є порти, цивільні кораблі та склади з зерном.
Протягом трьох місяців противник реалізував близько 60 подібних атак. В результаті цих дій було пошкоджено та знищено майже 300 об'єктів портової інфраструктури, 177 транспортних засобів і 22 цивільних судна.
Постраждали - 79 цивільних. Серед них працівники портів, логістичних компаній та екіпажи суден.
"Усі воєнні злочини зафіксовані правоохоронними органами. Російська Федерація понесе відповідальність за кожен напад на цивільних осіб, а також за злочини проти людяності та міжнародного права", - підкреслив Кулеба.
Також він закликав світ відповідно реагувати на ці атаки, адже наслідки обстрілів відчутні не лише для України. Адже у першу чергу це позначається на державах Глобального Півдня та Європи. Понад 40 держав сьогодні отримують наше зерно - серед них Єгипет, Лівія, Туніс, Алжир, Китай, В'єтнам, Індонезія, Іспанія, Туреччина, Нідерланди.
Згадаємо, що в ніч на понеділок російські військові здійснили новий напад на порт Південний. В результаті цього обстрілу було пошкоджено цивільне судно Paresa, яке має прапор Сент-Кітс і Невіс.
Не зважаючи на безперервні обстріли, морський коридор функціонує безперервно. За більше ніж рік вдалося вивезти понад 70 мільйонів тонн вантажів, що еквівалентно 2500 суднам, які вирушили з українських портів до Африки, Азії та Європи.