У Києві розпочався пілотний проєкт, спрямований на навчання жінок для роботи водіями вантажних автомобілів.
Чоловічі спеціальності в жіночих руках. У Києві розпочався пілотний проєкт, спрямований на підготовку та працевлаштування жінок-водіїв вантажівок. Понад сто учасниць пройдуть курс лекцій, закріплять теоретичні знання на практиці та отримають водійське посвідчення категорії С. Хто з них вирішить сідати за кермо великогабаритного транспорту? Про це розповіли наші кореспонденти.
Це неможливо описати словами. Це надзвичайно круто. Я з нетерпінням чекаю на це!
За кермом вантажівки Ольга сидить уперше. Але, каже, уже прикипіла душею до нової роботи. Після скорочення з попереднього місця праці, була змушена шукати інше. І навіть вирішила кардинально змінити фах.
Ольга Шкарупа, одна з учасниць інноваційної програми, спрямованої на навчання жінок для роботи водіями вантажівок:
Протягом двадцяти років я працювала в офісі, але зараз відчуваю, що готова змінити своє життя і освоїти нову професію – стати водійкою. Це відкриє мені можливість подорожувати країною. Сподіваюся на підвищення зарплати та на те, що зможу внести свій внесок у нашу країну в умовах, коли бракує чоловіків.
За умовами проєкту, ініційованого Міністерством розвитку громад та Фундації інституційного розвитку, до навчання запрошуються жінки, які вже мають водійське посвідчення категорії Б. Організаторам надійшло понад тисячу заяв. Відібрали 120. Для учасниць вже розпочинається піврічний етап безоплатної підготовки.
Катерина Дацко, виконавча директорка Фундації інституційного розвитку:
Ця програма навчання для жінок охоплює отримання водійських прав категорій C та CE, а також можливість здобути код 95. Додатково, ми пропонуємо різноманітні заходи, що включають тренінги з розвитку загальних навичок, психологічну підтримку та інші активності, які організовують наші партнери. Завдяки цьому, ми формуємо всебічно підготовлену водійку вантажівки, яка готова до викликів сучасного ринку праці.
Глобальна мета проєкту - забезпечити персоналом ринок вантажних перевезень. Багато чоловіків-водіїв ваговозів пішли боронити країну від ворога. А отже, дефіцит у традиційно "чоловічих професіях" лише поглиблюється, розповідають у Міністерстві розвитку громад і територій. Державні та приватні компанії нині потребують щонайменше 25 тисяч кермувальників.
Сергій Деркач, який обіймає посаду заступника міністра з питань розвитку громад і територій:
Транспортна логістика сьогодні є ключовою ланкою для функціонування країни, адже вона охоплює як експорт, так і імпорт. Після повномасштабного вторгнення значення автомобільних вантажних перевезень суттєво зросло. Перевезення – це складова частина логістики, а логістика, в свою чергу, має прямий вплив на економіку. Економіка є основою життєдіяльності держави та відкриває нові горизонти для досягнення перемоги.
Після завершення навчального курсу організатори гарантують підтримку учасницям у пошуку роботи. У Міністерстві стверджують, що транспортні компанії відкриті до прийому жінок-водіїв.
Сергій Деркач, який обіймає посаду заступника міністра з питань розвитку громад і територій:
Сьогодні ми спостерігаємо, як жінки впевнено займають місце за кермом: вони працюють водійками таксі та керують електричним громадським транспортом, таким як трамваї та тролейбуси. Це вже не викликає жодних запитань чи подиву. Тому я вважаю, що у нас є певні труднощі в зміні нашого ставлення до цього. Саме цей проєкт має на меті збільшити кількість жінок у цій професії та поступово змінювати наше сприйняття.
Організатори ініціативи з підготовки жінок-водіїв вантажівок реалізують цей проєкт у чотирьох містах: Київ, Сарни, Тернопіль та Хмельницький. Додатково, 150 жінок вже записалися у "чергу очікування". Навчання для них стартує після того, як перші 120 учасниць пілотної програми завершать свої курси.