В навчальних закладах Прикарпаття, зокрема у дитячих садках та школах, реалізується ініціатива "Цілющий ліс".

"Цілющий ліс" – це унікальна психопрофілактична програма, орієнтована на дітей віком 4-7 років. Через гру, творчі заняття та взаємодію з природою малюки підвищують свою психологічну стійкість у складних умовах війни та справляються з негативними наслідками, що виникли внаслідок тривалого дистанційного навчання.

Програму, що з 2011 року підтримує тисячі дітей в Ізраїлі, адаптував Український фонд "Благополуччя дітей" у співпраці з Дитячим фондом Німеччини за фінансової підтримки Німецького федерального міністерства економічної співпраці та розвитку.

За оцінками ЮНІСЕФ, 1,5 млн українських дітей мають ризик розвитку депресії, тривожності, ПТСР та інших розладів. Крім цього, у дошкільнят та учнів молодшої школи загострилися проблеми з соціалізацією, які почалися ще з часів пандемії коронавірусу. Методика "Цілющий ліс" допомагає впоратися з цими викликами.

Наша програма складається з 12 занять, більшість з яких проходять на свіжому повітрі: діти займаються іграми, створюють унікальні р Ritualи і символіку, спостерігають за природними змінами, а також формують свої безпечні простори. У ході програми акцентується на розвитку товариськості, взаємної підтримки та спільної діяльності. Кожне заняття включає вправи, які на перший погляд можуть здатися простими, але насправді несуть у собі глибокий психологічний зміст", - ділиться Юлія Малієнко, координаторка проєкту від Українського фонду "Благополуччя дітей".

Протягом 2024 року методику "Цілющий ліс" успішно впровадили в 12 навчальних закладах, розташованих у Вінницькій, Волинській, Івано-Франківській, Тернопільській, Черкаській та Чернівецькій областях. Серед них — Витвицький ліцей та ЗДО №6 "Колобок" Івано-Франківської міської ради.

Вчителі та вихователі відзначають покращення в поведінці дітей та їхньому спілкуванні в групі.

Ознайомтеся також з матеріалом: "З метою уникнення тривожних сигналів". Які побажання мають діти з інтернатів до Святого Миколая і які способи підтримки вони пропонують?

У моїй групі є дівчинка, яка спочатку мала труднощі з комунікацією з іншими дітьми. Проте після першого заняття її мама з подякою звернулася до мене: донька стала такою щасливою від уроків, що вранці з радістю поспішає в садок. Родина навіть вирішила залишити її в цьому садочку, хоча раніше думали про зміну. Для дівчинки важливо працювати в команді: спільні заняття допомагають їй легше адаптуватися, - розповіла Наталія Джус, практична психологиня закладу дошкільної освіти № 6 "Колобок" та фасилітаторка методики "Цілющий ліс".

Основою програми є терапія, заснована на природному оточенні. Як зазначають автори методики Роні Бергер та Мулі Лахад, кожна дитина має вроджений потенціал до життєстійкості, і важливо лише навчитися його реалізовувати.

В нашій групі була дитина з порушенням слуху та мовлення. На 1 сесії спостерігалась виражена дратівливість, плаксивість, небажання включатись в процес, незрозумілий для дитини власний емоційний стан. Але, після активного залучення до командних активностей на природі, хлопчик досить швидко зміг пояснити свої емоції та з бажанням входив в роль "Охоронців лісу" -- зазначає Мирослава Балазюк, вчителька початкових класів Витвицького ліцею та фасилітаторка методики "Цілющий ліс".

Зараз у Вінницькій, Волинській, Івано-Франківській, Тернопільській, Черкаській та Чернівецькій областях стартували тренінги для нової хвилі освітян, які хочуть застосовувати цю методику. Наступного року вихователі та вчителі, які успішно завершать всі етапи навчання, впроваджуватимуть програму у своїх регіонах.

Related posts