Куди розміщувати шини з більшим зносом: 90% водіїв помиляються у виборі!
Зазвичай ми звикли ставити нові колеса вперед, а зношені залишати позаду, чи не так? Проте правильніше вчинити навпаки. Логіка підказує, що шини з меншим зносом повинні розташовуватися спереду.
По-перше, передні колеса - керуючі, і для кращої обертальності вони повинні надійно зчіплюватися з дорожнім покриттям.
Крім того, більшість сучасних автомобілів мають передній привід. Виходить, є ще одна причина ставити колеса з кращим протектором вперед - запобігти прослизанню ведучих коліс на слизькій дорозі.
Чому життєва логіка обманюєУсе, що написано вище, вірно. Але є третій фактор, який звичайний водій не відчуває в повсякденному житті.
Чіпкість задніх коліс відіграє дуже важливу роль у забезпеченні керованості автомобіля. Під час гальмування і в поворотах вага автомобіля зміщується вперед, передні колеса завантажуються і притискаються до дороги більш щільно. А ось задні, навпаки, розвантажуються, і їхнє зчеплення з дорогою сильно погіршується. А якщо вони ще й зношені...
Що станеться, якщо задні колеса почнуть ковзати? Вірно - автомобіль може втратити контроль і піти в занос. Для звичайного водія,
Напевно, немає нічого більш ризикованого, адже в автошколах не навчають, як долати заноси.
Зачекайте, але як же ABS і ESP?Все правильно, розумна електроніка здатна запобігти заносу. Однак через те, що зношені задні колеса ледь що починають прослизати, антиблокувальна система і система курсової стійкості змушені спрацьовувати раніше. Гальмівний шлях сильно збільшиться, а в поворотах ESP буде сильно "душити" двигун, не даючи йому розвинути повну потужність - знову ж таки, якщо задні шини зношені більше за передні.
Отже, навіть при наявності систем ADAS, краще встановити стару шину на передню вісь.
Між іншим, щодо автошкіл. Питання, куди дівати зношені шини, ретельно розглядається на заняттях у шведських автошколах. У Швеції школи водіння мають більш сучасне технічне оснащення порівняно з російськими, а підходи до навчання водіїв є більш інноваційними. Це суттєво впливає на те, що дороги в Скандинавії вважаються одними з найбезпечніших у світі.
Оптимальний сценарій полягає в тому, щоб усі чотири шини зношувалися рівномірно. Це можливо досягти завдяки правильній ротації коліс.